Thursday, November 19, 2009

iSu paNaSSSSS...




aku x tau pe yg m'buatkan aku t'pggl utk tuleh n kupas isu nie. tdk ler bniat nk tuju kt saper2. tp ckp sedih n tharu bler bce ppr ari tu. ruangan dcck mmg da jdi feveret aku since sek men lagi. suka sgt ble bce tulisn @ ruangn tu. bkn nyer pe. sdkr amik utk jdikan pedoman dan pnduan lam nk meniti kehidupan ini. kannn...? tjuk yg terpapar sdh ckp m'sentp jntung. berdebor ngt aku rser. coz da tntu mnde2 nie bkaitan ngn bermadu, cerai, rujuk, jodoh, talak n mcm2 lagi ler. eeeiiii... naik seram aku rser!


well, aku ckp tertarik ngn penulis membgkitkn isu2 yg b'kaitan sementelah lagi seme tu diamik dr penglmn idup sndri. sedeyyyy mak! ader b2raper pkara n fakta yg boley dijadikan pedoman, pnduan n pngajaran dlm kte meniti idup pd masa2 akan dtg nier... :


- suami bkn ler tmpt utk kite meletkkan hrapan. suami ari ni x mcm suami zmn dlu. dlu, suami tahu t'gungjwb n tahu mkna idup b'keluarga.

- suami x kaya hdp kte ssh x per, klu sma2 snggp b'sabar. mslah nyer klu suami nk cpt kaya, dia akan buat mcm2 utk jdi kaya( menurun, b'bomoh, wat mnde2 karutn mcm2 lagi ). seme tu prlu duit n yg jd mgsa isteri n ank2 ar.

- sebaik-baiknyer, as a mum, berikn peljrn n bimbingn nasht kpd ank2 kte x kire laki atau pompuan spy mrk thu t'gjawab, bpljaran, b'imn, btmbngrsa n punyai perasaan maaf memaafkn spy idup mnjadi lbh baik lg utk keluarga mrk.


huh555... aku ader rmi kwn2 n sedara mare yg alami keggln lam idup b'keluarga. sbg pndgr setia, kekdg trase idup nier cam x adil jer. tp seme nie adlh qada n qadar NYA. b'syukur ngn pe yg kte ader skrg. jdkan pnglaman kwn2 n sedara kte sbg pnduan lam kehidupn ini. seme nyer
b'mula dr dlm. sematkn lam ati kte n b'doalah moga2 kte diberikn NYA jln bahagia hingga ke akhir hayat b'sama keluarga t'cinta....

insya Allah.

wallahualam...