Sunday, November 30, 2014

poT laMe tPi baRu

Masih kah ngt psl mr burger? Haaaa... skrg sudia tuko. Seme dah direberand gtu... kate org zmn sari dua nie lahhh! Terhingin nk mkn rti john. Tp john xde. Cuti lagi. Dapor lum siap... kate nyeee! Mngkin dikit mase lagi leh terai semule rti john feveret aku tu... mustiiiiii!!!
sblm makannnn...
looking 4 mr burgerrrr.... huhuhuhuhuuuuuuu!
having ur early dinner wehhhh... @tvity utk membuatkan eirfan lupe sekejap pasal makan! 
mee hun hong kong!
mee goreng basah... xmo kalah ngn along n angah! at least dapat rase gok... heh333
x reti duk diam wehhhhhh!
"alaaaaamaaaaaakkkkkk...!" lakonan bersahaja... 

Saturday, November 29, 2014

keMaRuK naNDozzz...

G kt ktn x dpt nk mkn... ayam abes (?????). G kl kne ler terai jugek. Sooo... setakat nie aku mmg x perenah jejak ktn nye rest. Kl mmg bez┼║ jer! Da tau rse cm ner. Mkn cni dpt free monopod nko... haaaa gtuuu. Nko ado??? Ahaaksss...
nk cter pasal tmpat makan ke o nk citer pasal no meja?! kaaaaaannnnnnnn...! 
makan bnyok budok nie srg! 
bkn makan pun kek cekelet tu... susun utk amik gambo jer! 

GeDiXx seLFiE

Ari nie bjimba2 ke kl. Pgrm mcm penuh jer. Tu psl xleh nk callin2 kengkawan n rodong2 kl. Tkut nye x nyempat jer nk btemu mate. Nie pun x ke mne da rase nye!
w're here... lunch timeeeeeee!!!
budok kechik nie da lapor sgt da nier! ahaaaaaakssssss... 

BfEs tMee...

@♧im8 jer♧. bkn jauh pun. se2kali berada 'di luar kotak' utk bfes. by de way... nmpok gye kne rejek kedai mkn nie. Bnyk lalat n sebis slowww... tapi ramai btul customer nyeee! Musykil ler plok rase nyeee...
pestime kunjungan ke IM8 nie lps kuor dari kelompok BIM wehhhh... pd hal mmg duk area cni doh nye. ari nie citarase papa dean ke cni ler plok nye. so, kami followwwwwww jer! 
budok nakal nie x reti langsung duk diam wehhhh...! 

Wednesday, November 26, 2014

cELeb juGek...

Da mcm yer yer dpt 5A plok! Aku x rase pe2 pun. Alhamdulillah... syukur dgn result nye. Syukur Ya Allah... dgn kurniaan dan keizinan angah dpt result nye ari nie... nway bkn ler nk celeb sgt pom. Da kbtulan rase lapo n tme to eat rite... singgah jer ler!
kbetulan ade @ ECM. mule2 nk g NANDO's... abis lak menu hok makan tu... (macam mane leh abis erkkk?) 
nk amek gmbo angah... along plok sebok enterpremmmm... mmg btul drama quennnn srg nier! 

oppppppsssss!!! gedixxx nye! 
sedakkkk wehhh air nier! 
along pnyeeeeee...!!! berebutttt... x senang along nk mkn. padan lerrrrr...

Monday, November 24, 2014

eHhh... saMa!

Mcm bjanji plok ngn abu ari nie pakai bju sama... ihiksss! Sempat mnyelfie kan dri lps pgrm perkongsian ilmu pagi nie...

BaCk 4 gUd

Welkem back pn hafirah... org lama posisi baru. Tahniah... moga akan terus mewarnai n mengungguli BTM! Antara muke2 lama yg kembali bkhdmat di BTM... macam kes aku jugek kan... ahaaaksssss!!!

HeRo x meNJaDi!

Nmpok doh macam hero semalaya terkini... suh present slide pom ketor x hengat. Haissshhhh... adik aku nie! U r my hero beb.... kemonnnn!!!
nmpok gye hero sgt dohhhh!!!
hampesssssss... dari naik tangga tadi da ketor x hengat! 

PapA beRSeLFie

Layan dek hero mnyelfie kan dri b4 makan...!!! Kecik2 da hebak mnyelfie budok nie. Haisshhhhh...

Sunday, November 23, 2014

bUBuR asYuRa

Antara yg plg sedakkk kali nie... mmg sgt2 tbaek derrrr!!! Xleh kate pe lar. Pandai btul geng2 yg wat nehhh...

waLaU maSaM

Masam tapi sedaaakkk gler... mknan feveret tme2 ujan!!! Thingat zmn2 dolu2 mase duk kat new zealand erkkkk... mmg jadi menu utama ler ade ubi kayu tat kala musin ujan cenggini.... ubi masam in da houze!!!!

Saturday, November 22, 2014

MyHeRoiN berDRaMa


koNSeRt LeJen

Sgt dengki...!!! Sengaja hnto gmbo gtu... huuuuhuhuuuuu!

Friday, November 21, 2014

goNna miZ u!

K sara akhirnye menamatkn perkhdmatan cemerlang nya... mmg pasti akn terase kehilangannye. Dop leh ler doh dgr bebelannye lagi... ahaaaksss!!! BTM kehilangan pakar rujuk!!!

Thursday, November 20, 2014

suRpRiSeDddd dR eiMaN

Tanjat mama ble eiman kate teacher bg srt lagi...!!! Sket pnye debor... maklum ler da ujung2 thn nie kan... rupe2 nye...!!! Senyum srg jer aku. Mcm ade gye ngikut jejak aku jer nie. Alhamdulillah...

teZ sisTeM weHhhh

Ngetez sistem CERT tinggalan salwati. Alamaeeekkkkk... mz u r sal!!!!

sistem da siapppp... lum leh FAT gaye nye nier!
ahli baru CERT! ahaaaaksssssss... 

Wednesday, November 19, 2014

aNuGeraH teRiNdaH

Hari graduasi lil princess hanan... sungguh bertuah anak ini. X tercapai dek akal kelebihan yg dkurniakan dgn usaha keras parent serta ngn izin Allah jua. Alhamdulillah... cemerlang sgt!!!

Tuesday, November 18, 2014

ANuGeraH daRi ceKGu

Waaahhhh... sape sangka budok nie ade bakat kepimpinan wehhh!!! Macam nurun mama jer neh. Hahahahahahaaaa...

gRaDuaSi skaC thN 6

Angah nye hari graduasi thn 6... moga angah dpt sarung jubah lagi ble da bis study!!! In syaa Allah...
menghadirkan diri... @ cni aku ari nier! alone jer... 
 grad dohhhh...?! 
baru derjah 6 jer pom...! 

BiCaRa : proF muHaYa

Utk para ibu2 tersyg...
Dari Prof Muhaya Salam semua..
Jom amalkan 10 tip utk yg nak jadi parent....dah jadi parent.... Yang Baru jadi parent semula.... Sama2 kite amalkan.... Terutama tip yg no 6 tu....

1. Kalau tiba-tiba teringatkan anak kirimkan bacaan Al Fatihah. Sampai ke ayat "iyyakanakbudu waiyyakanastain" - yang ertinya "Hanya kepada Mu kami sembah dan hanya padaMU pohon pertolongan..", mintalah apa-apa hajat masa itu yang ada hubung kait dengan anak yang Kita ingat tu, habiskan bacaan surah Al Fatihah doakan semuga anak kita diberi kefahaman yang sebenarnya dalam urusan agamanya, memiliki ilmu yang bermanafaat Dan serahkan urusan anak kepada Allah untuk menjaganya.

2. Pandang wajahnya semasa dia tidur ucapkan bahawa, ibu nak (nama anak) jadi anak yang soleh sayang!. Cubalah amalkan ( ustaz kata ini makna kita bercakap dengan rohnya ) Dan ucapan ini adalah DOA Dan Allah Maha mendengar lagi maha melihat.

3. Masa bangun solat malam, solatlah hajat disisinya. Maksudnya Kita solat dalam bilik dia Dan dekat dengan dia. Jika Kita selalu buat Dan Kita juga selalu beritahu dia yang Kita sering doakan dia, dia akan rasa satu ikatan kasih sayang yang hakiki yang Kita amat sayangkan dia dan nak dia jadi anak soleh.Dia akan tahu Kita selalu solat hajat untuknya.

4. Minta dikasihani. Ucapkan setiap masa bahawa kita ni sedang menunggu panggilan Allah. Jika Dia tak jadi anak soleh bermakna dia tak sayangkan kita dan tentunya kita akan merana di Alam Barzah nanti.

5. Peluklah anak selalu walaupun dia sudah besar, sebagaimana Kita tatang dia masa kecilnya. Aura ciuman dan belaian ibu sambil bisikkan padanya yang kita bangga mempunyai anak sepertinya.

6. Maafkan anak Kita setiap masa walaupun perbuatannya amat melukakan hati Kita.Muhasabbah diri mungkin kesilapan yang anak lakukan itu adalah kerana dosa-dosa kita dimasa lampau.

7. Yang paling penting jaga tutur kata Kita, jangan sekali-kali ucapkan perkataan yang boleh melukakan hatinya. Jika ini berlaku juga kerana kita TER.. kata, cepat-cepat cari masa yang sesuai untuk Kita minta maaf padanya. Mengakulah padanya itu kelemahan Kita, Kita marah kerana dia buat salah,bukan bermaksud membenci.Ceritalah buat macam dramapun boleh .

8. Amalkan membaca ayat 40 surah Ibrahim supaya Kita,anak Dan zuriat keturunan Kita termasuk dalam golongan orang2 yang tetap mendirikan Solat. [Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.]

9. Selalu ingatkan anak bahawa tak guna ada pangkat, belajar tinggi, hatta hafal Quran sekalipun jika tidak mempunyai peribadi yang mulia.Allah tak pandang wajah yang cantik tapi pandang hati yang cantik. Allah tak sayang, manusia tak suka.

10. Masa basuh beras niatkan "Ya.. Allah lembutkanlah hati anak-anak ku sebut nama dia.....untuk faham agamanya ", [kenapa Kita nak dia faham agama, kerana anak yang tak faham agama boleh bawa ibubapanya juga ke neraka] sebagaimana engkau lembutkan beras ini menjadi nasi ". Basuh beras lawan jam ( macam org tawaf ) sambil selawat kepada Nabi Muhamad S.A.W. Masa buat kerja ini hati jangan lalai..dan ingat kepada Allah selalu.

via : Prof. Dr. Muhaya
#silakan  share untuk manfaat kita bersama.. Inshaa Allah

Monday, November 17, 2014

poT maKaN baRU

Jnji ade nsi lmk bngkus daun pisang kompem on jer... ppa x bnyk ckp doh ehh! Stuju jer... mesti da aim lme tmpt nie. Klu x jenuh mikir nk ajk mkn kt ner weihhh...