Thursday, June 30, 2016

naSihaT kUbUr



*Nasihat Kubur:*

_1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah aku dengan_*_TAHAJUD_*
Hasil carian imej untuk tahajjud in jawi
_2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan_ *_SILATURAHIM_*
Hasil carian imej untuk silaturrahim
_3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca_*_AL-QURAN_*

Hasil carian imej untuk alquran
_4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan_*_SEDEKAH_*  
Hasil carian imej untuk sedekah
_5). Aku yg menghimpitmu hingga hancur bilamana tidak solat, bebaskan himpitan itu dengan_*_SOLAT_*
Hasil carian imej untuk solat
_6). Aku adalah tempat utk merendammu dg cairan yg sangat menyakitan. Bebaskan  rendaman itu dengan_*_PUASA_*
Hasil carian imej untuk puasa
_7). Aku adalah tempat Munkar Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawabanmu dengan perbanyakan mengucap kalimah_*_LAILAHHAILLALLAH_*
Hasil carian imej untuk lailahaillah