Monday, November 11, 2013

seKaDar wat reNuNgaN

Berkongsi crite psl arwah sepnjng berada di rumah nye bsama keluarga mbuatkan kotak fikiran aku menerjah momen2 ketika bkerja bsama. Tidak lar lama mane arwah mnjadi ank didik ku. Malah aku rse tlalu bnyk hutang tuntutan ilmu yg belum kami seme dapat dari arwah pun... Mnggu terakhir bsama pun aku n arwah ngh setel pasal netwrk paip berhad. Senpat arwah ajar aku scra teori nye. Janji nye mnggu nie nk wat praktikal. Namun... Cekgu aku da pergi dulu mengadap Ilahi. Alfatihah...

Kami tba di kg arwah lebey kurang kul 1 ptg. Hnya menunggu kami jer utk beri peluang tatap wajah arwah wat kali terakhir... Lps beberapa ketika jenazah dibawa ke masjid utk disolatkan n terus dsemadikan. Syukur kpd Allah s.w.t kerana mengizinkan pertemuan terakhir kami. Sesungguhnya pertemuan terakhir kami akan mnjadi nadi kekuatan kami utk terus mengingati arwah. Jgn dlnyapkan ingatan itu krn sesungguh nya ingatan itu lah yg akan diiringi dgn doa n alFatihah buat nya.
Terguris n tersentak ble dikongsikan gambar kete arwah epul. X dpt nk byg cm mne kegembiraan sang isteri yg menanti suami nya pulang drentap ngn berita kematian. Pasrah lah duhai sang isteri. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Hangat nya air mata mu seakan mberitahu kami ketabahan n kekuatan yg dkurniakan NYA. Kuat lah demi anak2. Amanah terbesar n berharga yang dtinggalkan harus dkalungkan dgn penuh kasih sayang. Mmg itu lah ketentuan NYA yg bakal mnjadi benteng n nadi kasih sayang arwah sampai hujung nyawa... AlFatihah... (bkn sekadar a l f a t i h a h... Tapi baca lah n sedekah kan lah...).