Monday, November 11, 2013

dLm keNanGaN

Kul 5 pg aku dkjutkan bnyi enset dari bob... Serba salah nk angkat ble tgk jam baru kul 5 pgi. Abah pun x g surau lagi. Ble dgr suare bob bnyi nye da lain mcm, aku ala2 panik da... Kencang n berombak dada terkejut ble bob bawak brite kematian. Seakan tdk pcaye dgn brite aku btanye nth utk kali yg ke brape bru dpt relez kesahihan pe yg aku dgr... Saat tu mule lar wajah arwah terlintas d fkran. Alfatihah lancar di bibir n air mata tertumpah xleh nk sekat da. Syukur jga erfan stil lena n aku bngkas bangun mndi n solat. Rase x saba nk g opis nk tahu crite lanjut...

Sampai kt opis, akak2 yg sebilik ngn arwah da merah mata menangisi pemergian arwah. Sdg lam paper masih hangat bcrite psl ustaz dari jaip yg mati kne tembak semlm. Sangkaan crite ustaz ditembak mnjadi bualan hangat meleset ble mne crite arwah epul yg terus dicanang...

Tanpa dsuruh kutipan sumbngan dlancarkan. Tanpa dsuruh urusan kenderaan diuruskan. Mudah dan sgt dipermudahkan sehingga boley mbawa kami mziarahi arwah di binjai rendah... In syaa Allah.
Melalui bndr indera mhkota, terlihat di pandangan suasana muram di masjid im. Kete polis n anggota polis dan rakan taulan sahabat arwah ustaz raffli memnuhi ruang masjid. Jenazah sdg diuruskan utk dibawa ke tnh pkuburan bukit ubi... (tnh perkuburan bukit ubi juga da ramai yg menanti...). Bersemadi lah dgn aman n penuh keberkatan... Alfatihah!
2 buah bas (suk & msp) mbawa kami ke teratak keluarga arwah epul. In syaa Allah. Moga perjlnan kami dilindungi Allah s.w.t jua... Alfatihah...