Monday, October 14, 2013

riNtiHan aNAk

Rintihan Seorang Anak Di Dalam Rahim Yang Di Gugurkan

Bulan 1 : 
Ibu, panjang adik cuma 2cm, tapi adik sudah ada dalam badan ibu. Adik sayang ibu, bunyi degupan jantung ibu menjadi musik terindah yang menemani adik di sini.


Bulan 2 : 
Ibu, adik dah boleh merasa jari jemari, disini terasa hangat ibu, nanti kalau adik dah keluar, ibu janji nanti kita main sama-sama ye..

Bulan 3 : 
Ibu, biar pun adik belum tau jenis jantina adik, tapi apa pun adik harap ibu dan ayah bahagia apabila adik dilahirkan nanti. Jangan menangis ya bu, kalau ibu menangis, adik juga ikut menangis..

Bulan 4 : 
Ibu... rambut adik dah mula tumbuh, adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan... adik harap ibu dan ayah kini pasti sudah boleh tersenyum gembira kerana adik bakal dilahirkan

Bulan 5 : 
Ibu... tadi jumpa doktor ya, doktor cakap apa ya? Αpa benda D&E tu bu? Αdik tak kan diapa-apa kan ya bu?

Bulan 6 : 
Ibu jumpa dokter tu lagi ya? Ibu, tolong bagi tau doktor tu, adik di sini sihat-sihat je..! Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam? Benda tajam tu mula memotong rambut adik, bu tolong adik, adik takuttt. Benda tajam tu pula memotong kaki adik, sakiittt bu. Walaupun adik dah tiada kaki, adik masih ada tangan yang boleh memeluk ibu. Ibu, kenapa benda itu sekarang memotong tangan adik, ibu tolong adik.. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu. Tapi, biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki, adik masih ada mata dan telinga untuk melihat senyuman ibu, mendengar suara ibu , tapi benda itu sekarang sudah mula memotong memutuskan leher adik, ibuuuuuu... Maafkan adik bu... berilah adik kesempatan hidup, adik sayang ibu, adik teringin nak memeluk ibu.

Bulan 7 : 
Ibu, adik di sini sihat-sihat je, adik dah berjumpa dengan Tuhan di Syurga, Tuhan telah mengembalikan semua organ tubuh adik yang dipotong benda tajam itu, Tuhan telah menyuruh bidadari menjaga, memeluk, memegang tangan, menggendong adik dengan lembut, dan lalu Tuhan membisikan memberi tahu apa itu D&E.. Kenapa ibu tetap melakukannya? Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik? Αpa salah adik ibu? Ibu bertaubatlah ya!

Bulan 8 : 
Ibu, adik rindukan ibu, adik akan tunggu ibu di telaga itu, adik akan memberi syafaat minuman air itu kepada ibu dan ayah bila tiba hari mahsyar...tetapi Tuhan telah membisikkan kepada adik supaya tidak beri air itu kepada ibu dan ayah. Adik minta maaf ya ibu, sebab adik lebih sayangkan Tuhan adik, adik tak nak derhaka dengan Tuhan adik, sebab Dia-lah yang telah menjaga dan memelihara adik di saat ibu dan ayah tidak memerlukan adik.Ibu ayah bertaubatlah ye sebelum terlambat! Jika ada rezeki kita jumpa di sana...