Wednesday, July 22, 2015

maKaN bUaH jeR...


Kita semua berfikir makan buah-buahan bermakna hanya membeli buah-buahan, memotong dan hanya hulur ke dalam mulut kita. Ia tidak semudah yang difikirkan. Ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan * bila * harus makan.


BUAH harus dimakan ATAS PERUT KOSONG

Hasil carian imej untuk buahan
Buah-buahan memainkan peranan utama untuk menyahtoksik sistem dalam badan, membekalkan dengan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti kehidupan yang lain.

BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING

Makan buah-buahan pada perut kosong atau sebelum makan! Buah-buahan bercampur dengan makanan lain yang merosak dan menghasilkan gas!

Keputihan rambut, botak, cetusan saraf dan lingkaran hitam di bawah mata semua ini *TIDAK* akan berlaku jika mengambil buah-buahan ketika perut kosong.

Tidak ada perkara buah-buahan, seperti oren dan lemon adalah berasid, kerana semua buah-buahan menjadi alkali dalam badan. Menurut Dr Herbert Shelton yang membuat kajian mengenai perkara ini - Jika telah menguasai cara yang betul untuk makan buah-buahan, kita mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan yang normal. 
Apabila perlu minum jus buah-buahan - minum jus buah *sahaja*, BUKAN dari tin. Jangan sekali minum jus yang telah dipanaskan. Jangan makan buah-buahan yang dimasak kerana kita tidak mendapat nutrien sama sekali. Memasak memusnahkan semua vitamin.
Hasil carian imej untuk buahan
Tetapi makan buah-buahan keseluruhan adalah lebih baik daripada minum jus. Jika perlu minum jus, minum perlahan-lahan, kerana kita mesti biarkan ia bercampur dengan air liur sebelum menelannya. Boleh puasa atas buah 3 hari untuk membersihkan badan kita. Hanya makan buah-buahan dan minum jus buah-buahan dan ini akan membantu kita akan kelihatan berseri! 

Hasil carian imej untuk kiwi
KIWI: Kecik tetapi besar. Ini adalah sumber yang baik kalium, magnesium, vitamin E & serat. Kandungan vitamin C adalah dua kali ganda daripada oren.
Hasil carian imej untuk epal
APPLE: Satu epal sehari menjauhkan doktor dari kita. Walaupun epal mempunyai kandungan vitamin C yang rendah, ia mempunyai antioksidan flavonoid & yang meningkatkan aktiviti vitamin C dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser kolon, serangan jantung & strok.
Hasil carian imej untuk strawberry
STRAWBERRY: Buah pelindung. Strawberi mempunyai jumlah kuasa antioksidan yang tertinggi di kalangan buah-buahan utama & melindungi tubuh daripada penyebab kanser, saluran darah tersumbat-radikal bebas.
Hasil carian imej untuk oren
OREN: perubatan termanis. Mengambil 2-4 oren sehari boleh membantu menjauh selsema, kolesterol, mencegah & membubarkan batu karang dan juga mengurangkan risiko kanser kolon.
Hasil carian imej untuk semangka
SemanGKa: Penghilang dahaga tersejuk. Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos gergasi glutation, yang membantu meningkatkan sistem imun kita. Ia juga merupakan sumber utama lycopene oksidan melawan kanser. Nutrien lain yang terdapat dalam tembikai adalah vitamin C & Kalium.
Hasil carian imej untuk jambu
Hasil carian imej untuk jambu
JAMBU & Pokok Betik: Anugerah top untuk vitamin C. Mereka adalah pemenang jelas untuk kandungan vitamin C yang tinggi. Jambu Batu ini juga kaya dengan serat, yang membantu mengelakkan sembelit. Betik kaya dengan karotena, ini adalah baik untuk mata.
Hasil carian imej untuk betik