Friday, December 31, 2010

mKn2 @ 'kanDanG' kg peLET

kat mne nier??? nma pun mcm pelik jer kan. btw, of cors ler @ penang. located @ bkt mertajam dkt jln nk tba @ permatang pauh ( huyy yooo... xtau ar tul ke dak nier... ). pendek kate, tgk map ler senang nk tau kat aner kannnn. nk mntk xplen ker kompem ler aku x tau guaner2. mcm aner leh g cni? haaa... mule tu adik ipar aku tu ler yg beriya dok cter psl tmpt nie ader kandang n tmpt mkn2 g2. dr cter nye mmg best gler ar. sonot jer dgr... btw, klu bce n3 aku niet till de end, then tahu ler guaner nye. nway, itu aku nye hasil dari site visit aku ler kan. x tau ler pe kate mrk yg mmg da biase n get use n tmpt tu... tgk cm ner nti...
dlm 'kandang' nier ader ler puncak mutiara cafe(pmc). klu da sebut cafe, da tntu ader tmpt mkn2 kan. sedap x sedap jer tau ler guaner. coz mmg kne rser gok dlu. suasana pmc nier mmg ler unik coz terletak nye lam kwsn penternakan binatang tu jugok. suasana nye amat romantik n teduh jer. btw, klu boley pilih ler pondok mkn yg agak jauh ngn kandang tu else ader ler nti bau yg kureng menyenangkan. kureng selera ler plok nti kan... ihikkk...!!!
byk info yg ader @ cni klu nk tahu psl baik buruk daging tempatan. gud! aku sndri pun x brape tahu ngt ler. klu dtg cni u olz akan dpt tgk list of menu yg agak 'menceriakan'. heheheee... lpe lak nk snap gmbo buku menu tu. tp mmg byk ler. x terkire da rser nye... oleh krn penternakan kambing adlh yg plg utama @ cni, aku dpt rsekan nasi briyani kambing mnjdi feveret kot(?). tp, x kne ler gyer kalu da almost midnite da pun tba cni... xkan nk order nsi briyani kot.
order.. jgn x order! hidangan kambing mgkin ler mnjadi plihan utama cust @ cni. nway, jgn bimbang. no worries, okeyyy... byk lagi menu lain utk diorder. arnab, itik, puyuh, ayam, ikan n lembu juga ade gak ler. pilih jgn x pilih maaaaa... western pun lgi ler berlambank nye. tapi tidak ler aku utk order western plok nye. kt luor pun sama gak kannnn.... ppa mule2 order western gak. tp last2 kensel amik roti arab jer!
family gathering kali nier sgt spesel. selain meraikan penantim bru ( ble lagi nk pow penantim kan??? ), kmi dpt jumpe ngn penantim lame gok yg da agak lame x dpt jumpe nier. kih555... alaaaaa.... x der plok doh gambo penantim bru lam nier. lpe nk snap coz penantim bru lambat tba! tj n wani bersama littlt humairah nye. ppa, aku n kids. echeed n marhainis. nxt tme blk harap leh jumpe cm gni lagi ler... sonot dpt kumpul gni...
pnt ngt jga eicha. sbb x nk ddk diam jer. huhuhuhuuuuu... mmg x duk diam langsung. yg penat nye tentu ler akak2 nye coz terpakse melayan eicha ke mana sjer nk pegi...
yang si eiman plok, bkn main ler ngn humairah sana cni. main kat area kolam ikan jgn ckp ler. siap bg ikan makan lak tu. aku da lepas gok minah nier. mmg bior jer derang nk main ngn pe...
humairah ngn eiman rajin sgt bg ikan mkn. da ler m'nan ikan tu kne beli @ kaunter. haaaa... kayer ler tokey nier. da ler bli mknan ikan tu bg ikan derang mkn. pastu ikan derang yg gemuk tu dihidangkan lak kat tamu ( haaaa.... ??? ohhh tidaaaakkkk!!! ). ahaksssss...!!! korang jugak untung. boley ar wat ayt g2?
bkn nye reti nk ddk diam. tgk ler tu... nmpok sgt along n angah penat kne layan eicha. ngn aku kompem ler x mboh nye. coz aku ssh nk kuor masuk... huhuhuhuuuu... ( rezen plg best nier! ). yer ler rekaan tmpt ddk nye yg ala2 pondok nie x de laluan kuor ler melainkan aku kne pnjat. har3... byg kan ler klu aku pnjat. aku pn bkn ler sengja pilih seat tgh...
bg mkn ikan lagi??? udah2 ler tuuuu... pnt da ikan tu asyik kne mkn jer... bg ler ikan2 tu pose plok! kih333... m'nan ikan tu singgit 1 bekas kecik tu. klu da 3 bekas da 3 hinggit da. klu 2 org da brape? ank aku lebey da dr 2 kan? ( mak aiiii... b'kire ler plok!!!! )
minuman yg variety gak ler ade disediakan @ cni. pilih jer nk minum pe. plok tu ade byk minuman yg berasaskan susu kambing. jus buahan pun ade byk pilihan. pendek kate... order! jgn x order!
buat pertama kali nye aku nk gak try dragon fruit. kalu da buah nye sedap, x kan ler ble jadi air x best lak kan??? mau nye x sedap. 7 hinggit maaaaa....!!!! ( so, best dop?! )
dari ari pertama tba kat penang lagi aku da sebut nk mkn mee udang... so, kne ler order mee udang jer. ihikk... klu tgk nier mmg ler menyelerakan. perghhhh....!!! mklum jer ler klu da menu mee tu mmg feveret aku da kann... nway.............??? x best nyeeeeeeeeeee!!! renti kan ler mkn mee udang @ cni. x der rse langsung maaa... tlg ler yer makcik pakcik. upgrade sket ler mee udang korang nier. once da upgrade, let me know haaa...!!!
along ngn angah share nasi grg pataya nier. tp hrp maklum ler yer... along x ckup 1 pnggan. soooo... tmbh 1 pinggan lagi. mrk b'2 nier mmg cm gni. kdg2 order 2 x leh nk abis pun. tp ble order 1 pnggan jer, x ckup ler plok doh. aduiii larr... x per ler,,, jnji mkn, k...
smpt lagi posing dpn pntu masuk pmc mlm tu. mate masing2 almaklum ler... seme da agk2 nk rapat jer da. yer ler... jam pun da lps tgh mlm da. so, g2 ler gyer nye... nway, wlau pun aku rse mskn @ cni x der ler spesel mne sgt, tp, ader gak 2 3 kete yg bru tba sdgkan jam mase tu da tnjukkan kul 1 pagi maaa... kul brpa pmc nier ttp erkkk???