Monday, July 6, 2020

waJiB trY foLo reSepi niE

x pernah x suke... klu aku bjaya wat apam nie, lepaih nie mmg kompem ler wat sokmo gye nye. hahahahaaaaa.. gtuuu! biase nye cakap x serupe bikin gop ler kan....

bahan A : 
bahan A nie perlu dikisar 

bahan B : 
lepas setel bahan A dikisar, campurkan bersama bahan B lak. once da combine togeder2 bahan nie perlu diperap kurang lebih sejam gtu. aku rasa sbb da cmpurkan yis tu tadi kan. kompem ler kne perap walau ape cara sekali pun kan... 
klu ade sedikit kerajinan tu leh ar start panaskan pengukus terhebat aku tu kan... ahaksssss! jgn x caye... 

utk kukus, bekas kecil apam tu perlu dicuit sket ngn minyak. atau aku rase mcm kne wat terus dlm bekas loyang besar jer. kt umoh mmg x de ler bekas apam kecik2 tu der. x pernah terfikir lagi nok beli bekas2 comey tu weihhh... ahakkssss... 

anyway, jgn isi penuh yer.. nati melimpah ruah ler plop apam tu kan. isi 3/4 bekas jer. 
once pengukur da ready, kukus ler kurang lebih 10 minit gtu. in syaa Allah. kompem jadi n kompem sedak! mcm nk wat jer petang nie erkkk... amacammm...?! 

kelapa parut... ? kukus dulu lagi bagus utk bg tahan lama. tapi aku x pernah reti mkn mnde alah nie ngn kelapa parut der. so, leh ar abaikan dakkkk...!!! 😁😍