Wednesday, July 4, 2012

Aku iLaNg "besfren"...

Bdegup jntung ati ble terima brite arwah xciden moto mse amik ank blk sekolah... Aku yg mule nye dpt news tu cuma mampu kate lam ati, "leh ar g mlwt kerul (kay) jp lgi". Yg pasti agenda lwtn ke htaa da pun tmasuk dlm list. Cdgn ima spya aku call kak nye (kakak ke adik yerk?) mnmbhkan kerisauan lgi ble kkay angkt pnggilan aku n hnya mampu nanges jer. "be strong, kay!". Tpacul ayt tu kuor dari mulut aku stelah dgr cter kkay status sebenor di htaa. Sblm bgerak utk mnm ke cafe, ima bukak ler cter pasal trip ke bndung plok. Whereby kmi bjaya ngejas arwah duk lam trip sama kami ttpi ditukarkan pd saat akhir ke 2nd trip plok. "kalau aku x dpt g trip 1 atau 2, mmg kompem aku x g terus lar!". Tbayang lagi kelakuan n gaye arwah sembang ngn kmi. Mmg btul arwah xkan pegi terus klu dpt trip 3 atau 4.

Pe yg pasti isteri arwah pun tahu aku close ngn arwah sbb td isterinya bukak cter psl aku jugok. Siap mntk mahap klu arwah ade wat salah ngn aku. Lagi ler wat nmboh keruh jiwe!

Terkilan coz byk hajat, criter n cite2 x kesampaian ngn arwah. aku bkn ler org yg tepat utk mengungkit cerita nie, tapi sjer nk share utk ingatan aku jua pada masa depan. 
Antara lain :


. Arwah suh aku ngejas nk dpt kerja ttp as pelukis pelan cz skrg arwah kontrak bwh flyg sqd

. Arwah maroh2 kt aku sbb x jmpe dlu b4 aku fly ke bndung ari tu. Jnji aku nk jmpe ble arwah blk dr 2nd trip (arwah suke sgt dpt merasa naik flight utk kali yg pertama)

. Kmi jnji nk tuko tshirt bndung ble jmpe
. Aku jnji nk buking lanes main bwling lps blk bndung
. Arwah x reply sms aku yg t'akhir sblm fly ke jakarta. (Aku bru jer delete msg tu! X sanggup nk ngt daa...)
. Sukan PTD nxt year nk main mix bdmnton ngn aku (yer dop tahuuuuu...)
. sebagai LO kontinjen perak utk SUKMA nie, arwah maroh2 kat aku apsal x duty sekali ngn dia @ vnue bdminton ( pada hal aku mmg letak arwah kat ctu pun) 


... Ade lgi kot neh. Tp tu yg mampu aku taip n ngt kan ...

Kul 8 mlm tadi aku dpt cter sebenar kt tmpt kjadian plok dr cc hasil pekan yg merupakan org yg anto ank nye balik umoh. Pnye ler cerdik nye haikal siap boley tnjuk jln blk umoh ngn tepat kt cc. Hu333...! N cc gak ler pnyampai brite kt is3 arwah.

Mohon izin erkkk nk letak gmbar arwah as kenangan kt n3 nie. Yg pasti arwah ttp segar dlm ingtan aku. InsyaAllah... AlFatihah.
gambor terbaru arwah sewaktu mengikuti lawatan kerja ke jakarta bandung jakarta 28hb jun 2012 sehingga 01hb julai 2012 yg lalu...