Tuesday, April 3, 2012

joM ke tioMan

akhirnye sampai jugak kami @ jeti tnjg gemok sblm kami gerak beramai2 ke pulau tioman. jauh lagi rupenye perjalanan kmi nie kang. @ rompin lagi neh... kih3! x leh nk bayang kan petang nier da stat program... hu33... tulun tulun tulun...!
kaunter 'menyelenggara' orang nk ke seberang nun... x der ler sebok mne pun derang nier. yg pasti sebok derang tu tme ader pergerakan feri jer kan...! sooo, plz show us de very very very ikhlas nye senyuman sket yer!
nk q pun berterabur sekali... cam ner erkkk... nie pun bru group kami yg tba cni. hok lain2 x tau lagi ler tu. lum lagi nmpok pelancong asing tba @ kaunter nier. nti ble da ade kompem ler lagi bz nye erkkk...
ahli2 mesyuarat ngh q utk tuleh nama... kalu ler aku tau ari tu aku da siap2kan nama derang nier ngn no kp n alamat sekali. huhuhuhuuuuu... naper ler org rompin x gtau awal2 erkkk...
tiket utk kami... aku ima sham dayang n aizam... ehhh! bnier bkn tiket. boarding pass nama nye! haaaa... sry3! boley dak laen kali wat kecik sket. plg dak pun muat2 kocek baju jer erkkk...! huh!
agak2 nye lar... tepat ke 1130 pg feri gerak dr cni ke tioman. (ikut laluan ombak kot??? klu x berombak sgt, cepat ler tba dari sana)... ahakssss...
"da catit minit da?" - cittt... bkn ler. aku ngn aizam ngh fk prgm nest utk dokumentasi ICT jabatan nier. ishhh... sabo ler wehhh! parok kne kutuk ngn sham kabo aku da stat catit minit. cisssss!!!
abaaaaa... seme nunggu ngn tenang blake nier... "emsem dak timb kami?!"
siap kne interbiu lagi ngn peg dari tmn laut tu. adesssss! sakit jiwe makkk! (ader ati nk ngorat aizam lak tu!!!)