Wednesday, August 25, 2010

paRAm @ jYa gaDinG

x ler pelik mne pun. tp sbb aku dtg dr maran. tu yg leh smpi ke cni tu. klu setakat nk duk ktn nk g param @ jya gading nie, idok ler rser nye, kan... nway, aku kut drebar jer. mne brenti c2 ler brenti kan... lgi pun bgus gak aku amik peluang nier jnt sepul ngn ezam yg konon nye nk carik popia sedap jya gading! aku kut jer...
makcik tu ngn bngkus2 popia basah. ramuan nye termasuk ler togey! da tentu aku x mkn nye. tapi bli gak ler utk umoh aku nun... buah tgn utk mok esoh. coz aku tau mok esoh akan mkn pe sjer tolak batu ngn kayu jer kan...!!!
pelik tapi benar!!! har555... nier ler keropok ikan yg digentel2 dibuat nye bulat2 cam nier. diccknye plok kat lidi. waaaaahhh... bgus nyer derang nier nye marketing strategi... laku gak kan! pe yg penting, ble mkn, kompem da keropok...
dlm kejauhan nye param smpi ke jya gading nie, ezam carik nsi goreng jer utk anakanda tercinte! pnyer ler byk mnde lain boley beli. "mummy beli nasi gorang yer!"...
roti khurasan! 1st tme nk rse. aku bli jer. mmg nmpok menarik pun. pd hal bkn nye pe punnn... daging cincang dikepit celah roti beger. pastu dibalut ngn kulit popia then digoreng! perghhh...!!! boley tahan ar... kne nie gak beb!