Saturday, August 21, 2010

perMATa caMaR diKuNJuNGi...

Bulan Ramadhan tiba lg. Pastinya kehadiran Ramadhan dinanti. Bagi mrk yang merindui kedatangan tetamu agung ini, sdh pasti bersedia dgn persiapan yang sehebat-hebatnya baik dr segi amalan rohaniah atau persiapan zahir.
Menyedari amalan yang ada tidak ler dpt dihitung seagungnya, aku terpanggil gak nk join pgrm anjuran PETALIAN g buke pose @ permata camar. sejak dari thn lps lagi aku ajak derang nier wat pgrm g permata camar nier. tp seme x mnjadi. so, ths tme mmg aku xcited gler sbb pgrm g permata camar jd kenyataan. sementelah lagi pgrm tu boley bwk fmly, so, pe lagi aku pun mmg sgt2 nk bwk along n angh g cni. acty, derang pun klu x salah aku perenah doh mari cni kut pgrm ngn taska.
PERMATA CAMAR adalah singkatan kepada Penempatan Anak-Anak Yatim Cahaya Makmur, sebuah penempatan anak-anak yatim yang ditubuh dan dikendalikan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang atau NADWAH. uishhh... nier ler 1st tme aku tau. pada hal, aku ader jer kazen duk cni. ank arwah de aku. semlm pun aku smpt ler jmpe ngn nasrul. ( x der lak aku amik gmbo nasrul neh??!!! - lupe? x ngt? ngade? )... huh!
~~~~~
Perasaan kesian n belas bercampur-baur bila tgk anak-anak yatim ini bergerak sendirian tanpa kehadiran ibu n ayah. Mrk acty dah lali dengan keadaan itu. mase otw balik ( kne blk awal coz eicha x dop org nk jga coz mok esoh nk g terawaih @ surau lak! ), anak2 aku x abis2 cter psl dpt g buke pose td. Walaupun program tersebut hanya sebentar, tapi ckp utk menyedarkan bahawa semua yang kita miliki hanyalah sementara dan yang kekal hanyalah Allah Maha Pencipta. Aminnnn...!!!